Dag lieve Aupair familie & hallo aardbeien;) - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu Dag lieve Aupair familie & hallo aardbeien;) - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu

Dag lieve Aupair familie & hallo aardbeien;)

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 Juli 2014 | Australië, Toowoomba

Hallo allemaal!

Daar ben ik ( Na ongv 2,5 maand niks geschreven te hebben) weer !

De afgelopen twee maanden heb ik een hele leuke tijd bij m'n Aupair famlie gehad.

Ik was vrijwel elke dag met de moeder en twee kids samen. Het werk rooster van de vader is +/- 3 weken weg en 1 week thuis. Dus de moeder had vooral een extra hand nodig aangezien het best zwaar is in je eentje met een baby (van toen 3 maanden) en een 2 jarige ;) .

Mel ( Aupair moeder) en ik konden vanaf het eerste moment al goed samen dus dat was wel heel erg fijn. We vullen elkaar erg goed aan en hebben altijd wel wat te kletsen. Ook beide kids zijn echt schatjes.
Ava is een onwijs lief babytje, ze is vrijwel altijd heel erg vrolijk en lacht en kletst veel.
Luke is twee en echt een jongentje. Groot fan van Graafmachines, vrachtwagens, auto's, vliegtuigen en ga maar door ;) Hij houd ook ontzettend veel van buiten spelen en lekker rond rennen. Af en toe ook even mama en Tash uit testen hoorde er natuurlijk ook bij ;)

Elke woensdag word hier de vuilnis opgehaald, en om een of andere reden komt de vuilnis wagen 20 x door de straat rijden. Het weekelijkse uitje van mij en Luke was samen naar de vuilniswagen kijken en rond te wandelen tot de vuilniswagen echt weg was.

Overdag gingen we vaak naar het Park, een binnenspeeltuin, bij andere vriendinnen met kids op bezoek, wandelen of lekker in de tuin spelen. Maar als je het werken op een kinderdagverblijf gewend bent, is het ineens heel rustig met twee kids en twee volwassenen in een huis haha. Dus de dagen waren wel leuk en gezellig, maar voor mij wat het wel redelijk chillen in plaats van werken :). Daar moest ik wel erg aan wennen, want thuis ben ik altijd druk in de weer en heb ik nooit echt tijd om te niksen..
En hier had ik ineens heel veel vrije tijd. Vooral s avonds. Ik ben geloof ik nog nooit zo vaak vroeg naar bed gegaan als hier haha.

In de weekenden ging ik regelmatig naar Brisbane ( dat was maar 1,5 uur met de bus). In de eerste week dat ik bij de familie was zijn we een paar dagen naar Brisbane gegaan en toen heb ik een andere Nederlandse aupair ontmoet ( Nienke). Met haar ben ik ook elke x in Brisbane geweest.

Ik vind Brisbane een hele leuke en gezellige stad. Aan de ene kant van het water heb je een grote winkelstraat en aan de andere kant van het water heb je een straatje met restaurantjes , een paar kleine strandjes met een zwembad en veel grasveldjes met publieke bbq's etc. (Dit noemen ze : South Bank. )Dat verschil vond ik vooral erg leuk.

In Brisbane zijn we vooral wezen stappen, en bij South bank wezen chillen haha. Ook hebben we een avond kano tocht gedaan , zijn we naar Koala senctuary geweest, Australian Zoo , Het museum bekeken, geshopt, gebbqt ,naar de bios geweest etc.

Ook ben ik een paar x in Toowoomba wezen stappen met een Franse aupair van een vriendin van mel. Toowoomba is eigelijk veel leuker met stappen dan je zou denken haha;)

Tijdens een van de weekenden in Brisbane hebben Nienke en ik plannen gemaakt om samen te gaan reizen :D In eerste instantie wilde we een gewone bustour langs de East Coast doen en tussen door werken. Maar onze plannen zijn al een aantal x veranderd...

Maandag beginnen we met Aardbeien plukken en Zaterdag gaan we voor een auto kijken om daar niet alleen de East Coast mee rond te reizen, maar heel Australie! We gaan vanaf volgende week tot September eerst geld verdienen zodat we dat daarna uit kunnen geven met ons huisje op wielen :)

Ik vind het heel jammer om afscheid van mijn super lieve Australische familie te nemen. Maar heb er wel erg veel zin in om te gaan werken en rond te gaan reizen!

Volgende keer heb ik waarschijnlijk weer spannendere verhalen voor jullie over dingen die ik mee heb gemaakt ;)

Veel Liefs xx

Ps; Het schrijven van de blog duurde dit keer wel wat langer, aangezien ik steeds vaker na moet denken over Nederlandse woorden. Sommige woorden in het engels weet ik niet meer in het nederlands hihi ;)

  • 17 Juli 2014 - 17:33

    Manouk:

    Lief,

    Leuk om weer een blog van je te lezen!!
    Ik weet zeker dat je au-pair familie jou ook onwijs erg gaat missen.
    Maar in Australië moet ook gewerkt worden he ;)
    Niet teveel snoepen van de aardbeitjes & veel plezier met het uitzoeken van een autootje!
    Als je terug bent krijg je een cursus NEDERLANDS en gaan we HIER weer gezellig stappen!

    DIKKE XX

  • 17 Augustus 2014 - 16:25

    Sabine:

    ben benieuwd naar je auto trip!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Toowoomba

Natasja

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 4409

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: