M'n laatste verslag van Nieuw Zeeland :) - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu M'n laatste verslag van Nieuw Zeeland :) - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu

M'n laatste verslag van Nieuw Zeeland :)

Blijf op de hoogte en volg Natasja

01 Mei 2014 | Australië, Toowoomba

Helloo everybody!

Here i am again , met een heeeeeel lang verhaal haha.
Het is alweer bijna een maand geleden dat ik heb geschreven , en ik heb in de tussentijd mega veel gedaan.

Bij mijn laatste verhaal was ik in Abel Tasman.
Na Abel Tasman zijn we naar Greymouth gegaan, maar dat was gelukkig alleen een slaapplek ;) Daar was echt niks aan..

Na Greymouth zijn we naar Franz Josef gegaan en dat was heel leuk. Een leuk plaatsj en een heel leuk hostel. De eerste avond zijn we naar happy hour gegaan en hebben de limbo dansen gedaan. De volgende dag ben ik met een paar mensen gaan Skydiven en dat was SUPER COOL. Ik was zo verbaasd dat ik geen eens zenuwachtig was haha. Het uitzicht was echt onwijs mooi. Ik zag de bergen met sneeuw, de zee, het regenwoud en de gewone weilanden met de koeien ;) . De lucht was helemaal blauw dus het kon niet beter! Deze avond weer naar happy hour gegaan , en iets te veel tequilla's gedronken :)

Volgende dag hadden we een overnachting in Wanaka. Daarna zijn we naar Queenstown gegaan en hier ben ik 4 nachten gebleven. Super leuke stad! ( Vooral voor het feesten hihi..) Vrijdag middag ( de dag dat we aankwamen) hebben we vooral in de tattoo shop door gebracht, want 5 van ons kregen deze middag een tattoo. s avonds zijn we uit geweest.

Zaterdag was het tijd voor een Bungy Jump en ik heb een Swing gedaan . Dat was allebei ook echt super vet! Deze avond was de laatste avond met mn leukste stray bus buddy's , dit moest natuurlijk gevierd worden met een feestje ;) . Volgens mij was het een errug leuke avond, want ik kan me er vrij weinig van herinneren :P

Zondag was de perfecte brakke dag, ik ging met twee meiden een boottocht doen in Milford Sound. 4 uur in de bus heen .. en later weer 4 uur terug.. Genoeg tijd om brak te zijn en te slapen. De boottocht was echt prachtig. We vaarde met de boot tussen mega hoge rotsen in super blauw water en we hebben zeeleeuwen onderweg gezien :) . Was een lange busreis, maar het was het zeker waard!

Maandag had ik een kennismakings gesprek met een aupair familie. Ik was echt zo zenuwachtig haha.. maar het klikte eigenlijk meteen dus ik had mijn familie gevonden! Aan het eind van de middag was het mijn beurt in de tattoo shop, want ook ik heb een tattoo laten zetten! Het viel me nog wel mee hoeveel pijn het deed, het was meer een irritant gevoel dan dat het echt pijn deed. Dit was ook de laatste avond dat ik met Sophie en Shelley was , dus zijn we lekker uit eten geweest en daarna hebben we ons laatste avondje stappen gevierd ;)

In Queenstown hebben ze trouwens de beste burgers ( en grootste burgers) ever! Ze heten : Fergburgers en die zijn echt goddelijk!

Dinsdag ochtend zijn we naar Mount Cook gegaan , dit schijnt super mooi te zijn.. Maar wij hebben er niet veel van meegekregen ivm het weer. Het regende en het was mistig. We hebben hier niet veel gedaan dus.

Woensdag gijngen we naar Rotorua. Ook hier was et slecht weer en hebben we vrij weinig gedaan. s avonds hebben we wel een heerlijke kaasplank gegeten en wijn gedronken.

Donderdag gingen we richting Christchurch mensen bij het vliegveld af zetten en ophalen en door naar Kaikoura. Onderweg naar Christchurch kwam er een steen tegen het noodraam in de bus, en het noodraam brak. Gelukkig moesten we maar 20 min en konden we een nieuwe bus halen. Eenmaal in de tweede bus, bleek dat er hier iets mis was met het wiel of iets, dus moesten we weer wachten op een nieuwe bus. In de tussentijd konden wij een beetje rond wandelen door de ' stad' van Christchurch. Was best heftig om te zien. 4 jaar geleden hebben ze hevige aardbevingen gehad, en in de tussentijd ook nog een paar kleine aardbevingen. Heel veel stukken van Christchurch zijn af gezet en onbewoonbaar verklaard. Ook zie je nog heel veel restanten van gebouwen die zijn ingesort . Aan gezien alle winkels ook ingestort zijn, hebben ze de winkels nu in zeecontainers geplaatst. Onze buschauffeur heeft heel lang in Christchurch gewoont dus zodra we onze derde bus hadden heeft ons een kleine bustour gegeven. We hebben ook stukken gezien waarvan de huizen onbewoonbaar zijn verklaard.

Eenmaal aangekomen in Kaikoura bleken al onze activiteiten te zijn geannuleerd. Ik wilde graag walvissen kijken, maar dit kon niet ivm het weer. Ik Kaikoura zelf viel het nog wel mee, het regende vooral. Maar in de rest van de omgeving schijnt het heel heftig te zijn geweest. Er was geen internet of telefoon bereik,er waren wegen afgezet omdat die niet veilig waren etc. Hier bleef ik twee nachten , dus deze dagen ook niet heel veel gedaan.

Na Kaikoura gingen we naar Wellington. De eerste dag hebben we niet veel gedaan want we kwamen pas om 17.00 aan . We moesten gauw boodschappen doen want de volgende dag was het pasen, dus alle winkels zouden gesloten zijn. s' avonds met een paar meiden indiaas wezen eten. Was heerlijk, maar de volgende keer bestel ik een mild gerecht ipv een medium ;)

De tweede dag ben ik naar het museum van Wellington geweest en dat was een heel leuk museum. Het was echt mega groot maar er waren heel veel dingen te zien. Ze hadden allemaal dingen over het ontstaan van de eilanden van Nieuw Zeeland , de dieren die er leven en hebben geleefd, de maori mensen etc. echt heel veel en op en leuke manier. s' Avonds ben ik naar de bios gegaan en heb ik RIO2 gezien .

De laatste dag in Wellington ben ik naar de Botanic Garden geweest en heb ik rond gewandeld. Ook ben ik naar het mini strandje geweest en heb ik daar even zitten chillen.

Na Wellington was het alweer tijd om naar Auckland te gaan , maar ik vind Auckland niet leuk. Ik ben wel weer naar hetzelfde hostel gegaan als de eerste keer en dat was wel leuk. Ik zat weer op dezelfde verdieping en de mensen waar ik toen mee ben wezen stappen zaten nog steeds in het hostel. Aangezien ik Acukland niet leuk vind, had ik besloten nog een busreis te doen naar de Bays of islands . Dit was een hele goede keus want het is onwijs mooi daar. ( ligt helemaal in het noordelijke puntje van Nieuw Zeeland) . We verbleven in Paihai en zijn hier drie nachten geweest.
De eerste dag was vooral de bustocht en een beetje rondwandelen in Paihai. Ze hadden ook een hele lange wandelroute, dus die heb ik deels gedaan. s' Avonds een heerlijke BBQ gehad.

De tweede dag heb ik met twee andere de Hole in the rock boottocht gedaan. Dit was wederom weer heel mooi. En we hebben Dolfijnen gezien! Dat was echt super gaaf! Op de terug weg kon je ook uitstappen in Russel. Dit was de eerste hoofdstad van NZ vroeger. Russel is een heel schattig klein mooi plaatsje. We hadden lekker weer dus zijn even op het strand wezen chillen en hebben een klein tukkie gedaan.

De derde dag heb ik een Cape Reinga tour gedaan. dan ga je naar het uiterste einde van het eiland en kan je de twee zeeen tegen elkaar zien botsen. Weer een lange busreis, maar was ook wel weer erg leuk. We hebben met de bus over 90mile beach gereden en een tussenstop gemaakt om te gaan sandboarden . Dat was super vet haha..

Zondag hebben we een beetje op het strand gechilt, want we vertrokken pas om 13.30 terug naar Auckland. Was ik wel blij mee , want dat scheelt weer een dag verveling in Auckland ;)

Maandag ben ik naar Waiheke eiland gegaan. Hier heb ik een bustour over het eiland gedaan en heb ik door het plaatsje gewandeld, ook hier heb ik op het strand gelegen. Het koelde helaas redelijk snel af, dus was om 17.00 uur weer terug ik Auckland. s' avonds met iemand van de straybus een burger van Burgerfuel geprobeerd, want er was iemand die zei dat die beter waren als de fergburger.. Was ook een heerlijke burger, maar niet beter als de fergburger! Ooh ze hebben hier ook Kumarachips. Kumara is een zoete aardappelsoort, en daar maken ze friet van. Die zijn ook errug goed te eten!

Toen was het alweer Dinsdag, Tijd om naar Brisbane te vliegen! Terug naar Australie :) . Ik vloog pas om 19.15 , dus heb deze dag vooral doorgebracht met lezen en heel veel wachten..

Het was de bedoeling dat ik Dinsdagavond door mijn aupair familie opgehaald zou worden, maar dat lukte niet. Om het goed te maken hebben zij , mijn hostel ( met prive kamer) , het vervoer van het vliegveld naar het hostel, en het vervoer van het hostel naar Toowoomba geregelt en betaald. Echt onwijs lief!

Gisterochtend heb ik eeeeeindelijk kennis gemaakt met mijn Aupair familie. En ze zijn echt heel erg leuk en lief! Ben zo blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Heb een super luxe bed, een eigen badkamer, wc en eigen woonkamer! De kids zijn erg leuk en de moeder is echt een schatje. De vader leer ik zondag pas kennen, want die is er nu niet ivm werk. Morgen hebben we een shop ochtend gepland en volgende week Woensdag gaan we naar Brisbane tot Zondag. Heb er nu al ontzettend veel zin in!

Ik heb me nog nooit zo snel ergens thuis en op m'n gemak gevoelt als bij deze mensen. Ben helemaal klaar voor m'n aupair avontuur de komende twee maanden!

xxxx


  • 01 Mei 2014 - 11:47

    Amarante:

    Als ik dit lees, voelt het alsof ik er bij ben. wat een heerlijke tijd maak je daar mee schat! en wat leuk dat je aupair familie zo chill is!
    Geniet ervan! verheug me nu al op je nieuwe verslag!

    xxxxxxxxxx

  • 09 Mei 2014 - 13:24

    Sandra:

    Ha Natasja,

    Zo te lezen heb je al een paar keer het luchtruim opgezocht, maar gelukkig ben je ook weer met beide benen op de grond terecht gekomen ;)
    Blijf genieten en succes met het au pair zijn.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Toowoomba

Natasja

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4407

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: