Eeerste week Australie - Reisverslag uit Manly, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu Eeerste week Australie - Reisverslag uit Manly, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu

Eeerste week Australie

Blijf op de hoogte en volg Natasja

26 Maart 2014 | Australië, Manly

Hier is mijn eerste blog vanuit het verre australie!

Pff wat was dat een reis zeg.. We zijn 36 uur onderweg geweest! Ik ben zo blij dat ik met een groepsreis ben gegaan, tenminste niet zo saai als in m'n eentje ;) De groep waar ik mee ben zijn echt hele leuke mensen, waren maar met een klein groepje ( 8 personen) Maar vond ik helemaal prima!

Bij aankomst in Sydney werden we netjes opgewacht door Matthijs, hij was voor 5 dagen onze 'tourguide' . Tijd voor een Jetleg hadden we niet.( hebben we gelukkig allemaal ook geen last van gehad!) We moesten onze backpacks in de aanhangwagen gooien, die werden naar het hostel gebracht en wij werden afgezet in Sydney.

Het eerste wat ons opviel was dat de mensen hier super sportief zijn. iedereen was aan het hardlopen, bootcamp groepjes etc. Wij liepen tussen alle sportievelingen door naar een uitkijk punt over het Oprah house. Daarna zijn we daar naar toe gelopen en vervolgens liepen we door naar de ferry.

Ons hostel zit in Manly en daar gingen we nu naar toe. Na een half uur op de ferry& 15/20 min langs het strand wandelen kwamen we aan bij ons hostel. We moesten ons inchecken en kregen nog een introductie. Daarna zijn we naar het strand geweest en s avonds hadden we een lekkere BBQ. Ik heb toen ook voor het eerst kangaroe gegeten. En ik moet toegeven... Skippy's zijn best lekker ;)

De tweede dag was een regel dag dus daar heb ik niet zoveel leuks voor jullie over te vertellen :)

Op onze derde dag (zaterdag) zijn we naar een wildlife park geweest, de blue mountains, hebben we een waterval gezien, the three sisters en zijn we de dag geeindigd bij Flat rock. Het was echt een super mooie maar intensieve dag!

Ondanks dat zijn we s avonds natuurlijk wel wezen stappen! Aangezien alcohol duur is , drinkt iedereen in het hostel al in . Vaak drinken ze Goon ( de goedkoopste wijn). Ze zeggen dat je er mega hoofdpijn van krijgt, maar dit is mij gelukkig nog bespaard gebleven :) Ze zijn in Manly wel heel streng met alcohol gebruik. OM 8/9 uur staat er een bewaker voor de ingang en als hij vind dat je dronken over komt, dan kom je er dus niet in. En als je al binnen bent, en ze denken dat je dronken bent , dan word je er weer uit gegooit. We zijn met z'n alle binnen gekomen en er is ook niemand uitgezet. Het was een hele leuke avond ( ookal is het einde van de avond een beetje mistig;)...)

Op onze vierde dag zijn we door Manly wezen lopen. We hebben naar een stuk gelopen waar je de skyline van Sydney kon zien en hier hebben we geluncht. Daarna zijn we door gelopen naar een stuk waar je de skyline van Manly kon zien. Beide skylinen waren echt super mooi! Deze dag zijn we geeindigd aan het strand.

Onze laatste dag( Maandag) zijn we wezen surfen. We hadden echt slecht weer en de golven waren heel sterk. Maar het was echt suppeerrrr vet!! Iedereen heeft kunnen staan.. Ik was zelf verbaasd dat het mij ook is gelukt. Moet wel toegeven dat ik meer aan het zouthappen was dan dat ik op mn surfplank stond.. Maar toch ... HET IS ME GELUKT!

Bijna iedereen had 2 nachten extra geboekt. Dus dat was nog gezellig. Gister ben ik nog met Marije door Sydney wezen lopen. Marije is een van de meiden van onze groep. We worden nu al samen potje en dekseltje genoemd, dus dat zegt wel genoeg denk ik ;) hihi.. S avonds zijn we met andere mensen uit het hostel aan het strand wezen chillen. Dit was ook erg leuk. Iedereen zit in het zelfde schuitje dus er is vaak meteen een goede klik met elkaar.

Vandaag gaan al mn groepsmaatjes weg en ik blijf hier waarschijnlijk nog tot vrijdag. Dan vlieg ik naar Nieuw Zeeland voor 3/4 weken! Als iedereen straks weg is gaat het pas echt beginnen.. Dan ben ik echt ' alleen' aan de andere kant van de wereld.
Ben benieuwd hoe dat is!

Dikke kus van mij! x

  • 26 Maart 2014 - 08:19

    Frans Weeber:

    Ha Natasja,
    Nou de eerste week is dus geslaagd. En ja nu gaat het dus echt beginnen. Ben heel erg benieuwd. Leuk dat je dit reisverslag maakt. Ga er vooral mee door. Dan kunnen we hier een beetje meegenieten. Hier alles goed, maar wel een beetje stil. Yvonne in Afrika, Alex zie ik bijna niet. Wel is Bas er nu die even bij ons in huis zit, want het is definitief uit met Tamar.
    Groetjes, dikke kus en veel plezier.
    Frans

  • 26 Maart 2014 - 08:48

    Ina:

    Ha lieverd,
    Wat fijn om te lezen dat de eerste week zo leuk was en dat jullie al gelijk zo veel hebben gedaan. Je schrijft dat de anderen vertrekken naar andere plekken. Maken jullie dan nog afspraken om elkaar weer ergens te ontmoeten? Ik heb eens gekeken om de 'wereldbol-strandbal' n zag dat Nieuw Zeeland toch nog een flink eind vliegen is - niet zo'n wippie als Amsterdam - Londen. Ik wens je fijne weken daar. Ga je filmlocatie van Lord of the Rings nog bezoeken? Nou ja, we lezen het allemaal vast wel in je blog. Heel veel plezier. Liefs van Hans en Ina

  • 26 Maart 2014 - 12:22

    Yvonne:

    Hey m'n lieverd, fijn van je te horen! En fijn dat het goed gaat. Spannend straks in je uppie.
    Hier in Afrika waanzinnige ervaringen. Wat een armoede nog! Mensen in lemen hutjes, vier op een brommer enz kippen en varkens achter op de brommer. Waanzinnig. Iedereen is zwart en zwaait naar je.
    De eerste week in een huis van een vriend. Douchen was met een jerican warm water en een beker om over je hoofd te gieten. De wc kon je niet doortrekken enz. ha ha. ja even wennen!!! De cursus voetreflex vonden de kinderen fantastisch. Heb ook nog de moeder van dei vriend, Gam, in haar hutje gemasseerd. ha ha ha een hele ervaring! Nu zijn we in Tanzania in een mooi hottel in de plaats waar kleine Sandra woonde. bijzonder om te zien dat zij in zo'n totaal andere wereld is opgegroeid. Eindelijk een gewone douche! Wat een rijkdom! Nou lieverd, heel veel plezier en heb het goed daar! Ik mis je nu al!!! Hele dikke zoen van mij en van Sandra! Ik hou van je mama

  • 26 Maart 2014 - 12:40

    Judith Grootendorst :

    Hey Natasja, wat een super lange reis heb jij gehad..maar je bent er dan ook eindelijk!!Klaar voor alle avonturen in het verre Australië!Super leuk dat je bent begonnen met je blog, echt leuk om te lezen.Blijf het bijhouden, zo blijven we op de hoogte :).Lachen dat je ging surfen, lijkt me ook wel gaaf maar ook moeilijk om in evenwicht te blijven denk ik.Dat je Skippy hebt gegeten :(...nee het zal vast heel normaal zijn in Australië, maar ik zie dan een vrolijke lieve kangoeroe voor me haha :).Fijn dat je een leuke groep hebt, het zal dan vast wel even wennen zijn als die groep zo ff uiteen valt, maar je zult vast nog heel veel andere mensen ontmoeten, dat komt zeker weten goed :).Heel veel plezier en een goede reis zo naar Nieuw Zeeland!Geniet ervan!!Wij zijn benieuwd naar je volgende blog!Liefs Wil en Judith

  • 26 Maart 2014 - 12:56

    Suus:

    Hee lieve natas, Stoer hoor, je bent er gewoon! Fijn dat je al zo goede eerste week hebt. Nu lekker naar nieuw zeeland. Wij hebben toen in Kaikura met dolfijnen gezwommen: super gaaf. ik wacht met smart op je nieuwe verhalen. De meiden hier vinden je ook erg stoer.

    Genietze,

    liefs Suus

  • 26 Maart 2014 - 12:56

    Suus:

    Hee lieve natas, Stoer hoor, je bent er gewoon! Fijn dat je al zo goede eerste week hebt. Nu lekker naar nieuw zeeland. Wij hebben toen in Kaikura met dolfijnen gezwommen: super gaaf. ik wacht met smart op je nieuwe verhalen. De meiden hier vinden je ook erg stoer.

    Genietze,

    liefs Suus

  • 26 Maart 2014 - 21:29

    Daisy:

    Hey chick!!
    Super dat het je al zo goed bevalt!!
    Blijf het super tof vinden dat je dit durft en doet
    Kan niet wachten op je volgende verslagen
    Xx dais

  • 27 Maart 2014 - 11:32

    Yvonne:

    Hey lieverd,

    Zo even wat meer tijd nu. Jeetje wat een lange reis!! Heb je nog wel wat gezien van Bankok en Tapei?
    Fijn dat je geen Jetlag hebt gehad.
    Nu zag ik pas dat ook foto's gepoost had. Wat een prachtige foto's!! Ha ha wel heel eng hoor op dat randje! Oeh!!
    Je hebt al weer heel wat gezien. Bijzonder hoor! En Kangeroe lekker?!! Ging je er niet van springen? Wat is dat voor vogel waarmee je op je arm staat?
    Hoe bevallen de hostels, is het gezellig? slaap je op zalen?
    Ik hoop dat je inderdaad met dolfijnen kan gaan zwemmen wat Suus schreef. Bijzonder hoor allemaal!!
    Ik vind je ook heel stoer. Ben heel trots op je! Je ziet er prachtig uit op de foto's.
    Nou nu op naar Nieuw Zeeland. als je iemand tegen komt die de Kieviet heet, is het waarschijnlijk familie. De vader van mijn moeder, is naar Pukahiki verhuisd. Wie weet kom je er nog.
    Ben benieuwd of je inderdaad ook naar de filmset van The lord of the rings gaat. De natuur zal wel
    prachtig zijn! Gaat het verder goed allemaal? Nog even moeder spelen... niets aan pakken he op het vliegveld of je iets mee wilt nemen. Sandra vertelde dat ze dat vaak doen daar. Dus niet doen.

    Nou lieve schat ik kijk uit naar je verhalen en avonturen allemaal!!! Heel veel liefs en een hele dikke zoen. Ook van Sandra. Ik hou van je. XXXXXXXXXXXX
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Natasja

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 4420

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: