Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Manly, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Manly, Australië van Natasja Uiterwijk - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 April 2014 | Australië, Manly

Hier ben ik weer!

Het is ongv. 1,5 week geleden dat ik heb geschreven, en ik heb alweer zoveel meegemaakt. We zien en doen zoveel met zo'n busreis, dat je snel vergeet wat je allemaal hebt gedaan. Ik zal proberen zo veel mogelijk te vertellen ;)

De dag dat ik naar Nieuw Zeeland ging dacht ik dat ik het het moeilijkst zou vinden om alleen de weg te zoeken en hoe ik bij het vliegveld en mijn volgende hostel etc zou komen. Maar dat ging eigelijk allemaal heel makkelijk. Ik vond het juist het moeilijkst om in mijn eentje bij het hostel aan te komen en mij aan te sluiten bij de groep die al een paar dagen met elkaar samen was. Ook dat ging super makkelijk , want je moet er gewoon bij gaan zitten en een beetje mee kletsen.. Maar dat stap om dat te doen vond ik wel lastig.

Ik was twee dagen in Auckland, want mijn bustour begon pas op Zaterdag. Ik ben vrijdag een beetje door de stad gaan lopen en ben een beetje wezen shoppen. In Manly zat ik tussen vrijwel alleen maar Nederlanders en hier zat ik tussen de fransen en italianen ;). Het waren hele leuke en gezellig mensen. Ik was van plan alleen wat met ze te drinken in en hostel en zodra zij weg gingen om te stappen , zou ik lekker mijn bedje in gaan omdat ik de volgende ochtend om 6 uur mijn bed uit moest.
Dit was natuurlijk leuk bedacht.. maar zo is het niet gegaan ;)
Ik lag uit eindelijk om 3 uur in met bedje en had de volgende morgen moeite met opstaan :P ( maar het was het waard)

De eerste dag met de Stray bus zijn we naar Hahei gegaan. Onderweg zijn we bij een strand gestopt waar ze warm waterplassen hadden. ( hier kwam ook echt stoom vanaf) . Daarna zijn we naar het strand gegaan en naar ons hostel. Deze avond hadden we een heerlijke groepsbbq en zijn we vroeg naar bed gegaan.

De tweede dag zijn we naar Reglan geweest. Onderweg hebben we een paar watervallen bezocht en hebben we door het stadje gelopen. s' avonds was een een feestje en daar zijn we naartoe geweest. We hadden een super cool hostel als slaapplek. Deze was midden in het bos tegen een berg aan met allemaal verschillende 'huisjes'.

De derde dag zijn we wezen abseilen in grotten en dat was super vet! Daarna een cultureel avondje bij de tahiki mensen. Ze hebben een soort ritueel gedaan en we hebben een dans geleerd. En daarna hadden we one big sleepover.

De vierde dag zijn we naar de plek gegaan waar de hobbit films zijn opgenomen. Super keuk & mooi. Daarna zijn we naar een andere culturele stop gegaan. Dit was echt een super mooie locatie met uitzicht op een heel groot meer. Tijdens deze stop hebben we gezien hoe ze daar vroeger eten klaar maakte onder de grond. Dit werd ook onze maaltijd & het was heerlijk!

De volgende dag zijn we naar the blue duck gegaan. Dat is een boerderij in een national park. Wederom weer een hele mooie locatie. Wij vonden het een goed idee om een wandeling van 2,5 uur te doen. Ik heb hier voor het eerst geit gegeten( was nog best lekker ook . ) In NZ zijn geiten een soort plaag omdat zij de natuur verpesten, dus die worden hier neer geschoten & opgegeten. S avonds nog een kamp vuurtje & vroeg naar bed.

De vijfde dag gingen om half 7 al weg met de bus want we gingen de alphine crossing doen. Dat is een wandeling van 19.5 km door de bergen & vulkaan gebied. We hebben er 6,5 uur over gedaan. Het was heel zwaar maar ook echt onwijs mooi! Het was alleen een beetje jammer dat het begon te regenen en dat we af en toe niks konden zien door de mist die er hing. Al hoewel het aan de andere kant ook wel iets leuks/ moois had, omdat je soms ineens weer een prachtig uitzicht had als de wolken weg waren. S avonds hebben we in het hostel van dat national park geslapen.

Dag nr 6 mochten we gelukkig wat later uit bed! Dat vroeg op staan valt toch een beetje tegen na een tijdje haha;) ( we noemen het uitslapen als we half 9 met de bus vertrekken..) Deze dag gingen we naar Wellington. Super leuke stad, erg groot maar het zag er wel heel gezellig uit. Hier hadden we ook weer een erg leuk hostel met gratis avond eten!
Het was vrijdag avond dus we besloten met zn alle nog even een drankje te doen en het gezellig te maken. Dit was natuurlijk weer op de verkeerde avond bedacht, want de volgende ochtend moesten we er weer om 6 uur uit. Ons hostel had een eigen bar naast het hostel met bier en wijn voor 5 dollar. Daar zijn we als eerst heen gegaan . Na een paar potjes poolen en een heleboek drankjes zijn we naar een club gegaan. Het was super rustig, maar we hebben ons prima vermaakt!

Da nr 7 gingen we naar het Zuid eiland van NZ. We moesten om 7 uur bij de ferry zijn en we vertrokken om 8 uur. Toen we eenmaal op de ferry zaten kwam ik er achter dat deze reis 3 uur zou duren :) . Het was te koud om buiten te zitten , dus ik heb binnen maar een beetje geprobeerd te slapen. Aangekomen in Picton hebben we wat broodjes gehaald en zaten we nog een 3 uur in de bus naar ons volgende hostel. Dit hostel was in een ander National park en ook hier is het weer onwijs mooi.
Het blijft me verbazen hoe mooi een land kan zijjn!

Vandaag ( dag nr 8 ) ben ik met een van de jongen van de busreis met de watertaxi weg gebracht en hebben we een wandeling van 11,5 KM gedaan. Deze wandeling was gelukkig niet zo zwaar, want we hoefde nu geen bergen etc te beklimmen ;) . Ze hebben in dit hostel ook een grote tv en we hadden bedacht om met zn alle een film te kijken aan gezien we morgen weer vroeg uit de veren moeten.

Dag lieve allemaal!

Dikke kus

  • 06 April 2014 - 10:40

    Marjolein:

    Wauw!...........x

  • 06 April 2014 - 11:47

    Manouk:

    Lieve Natas,

    Wat ben ik jaloers!
    Zo ontzettend leuk en gaaf wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan. :)
    Verheug me nu alweer op je volgende verslag!

    Have fun ♡

  • 06 April 2014 - 12:16

    Frans Weeber:

    Hoi lieverd, Je maakt wel veel mee. Elke dag is dus weer een nieuw avontuur. Hahei kon ik op Google Maps vinden, maar Reglan niet.
    Ben benieuwd wat je verder gaat beleven.
    Groetjes en Kus
    Frans

  • 06 April 2014 - 14:34

    Judith:

    Hey Natasja, wow wat maak jij toch veel mee!!Super gaaf!Het is leuk om je avonturen te lezen!Geniet van je super mooie reis, ik ben een beetje jaloers ;).Liefs x

  • 10 April 2014 - 08:44

    Carla:

    Wat een avonturen, het lijkt wel een rollercoaster! OP je foto's straal je helemaal. Een mooie tijd..heel leuk om te lezen en te volgen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf genieten! Liefs XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Natasja

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4404

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: